INTERN KOMMUNIKATION
KRAFTEN FRÅN MÄNNISKOR
Identitet, strategi och kommunikation ser vi som ett företags fundamentet. Strategin ska vara skalbar över tid och autentiskt skapad av människorna inom organisationen.
Därför är storytelling ofta en del av vårt strategiska arbete. Storytelling är ett kraftfullt verktyg för intern kommunikation på ett företag eftersom det kan engagera medarbetare, förmedla företagskulturen och värderingarna, samt kommunicera strategiska budskap på ett minnesvärt sätt.
Syftet med intern kommunikation är att få verksamheten att utvecklas i den riktning som krävs för att nå målen. Och alla i verksamheten, medarbetare, chefer och ledningen – tillsammans med kommunikationsfunktionen – ansvarar för att den interna kommunikationen fungerar.
VAD VI ERBJUDER INOM INTERNKOMMUNIKATION
Intranät
Vi hjälper er ta fram ett intranät eller intern webbportal där all viktig information samlas och är tillgänglig för alla medarbetare.
Sociala aktiviteter
För att stärka gruppen behöver man göra och uppleva saker tillsammans. Vi arrangerar AWs, teambuildingövningar och andra sammankomster.
Nyhetsbrev
Vi hanterar regelbundna utskick via e-post till alla medarbetare. Antingen har ni skrivit och tagit fram, men behöver hjälp med utskick, eller så sköter vi rubbet.
Kontoret
Att trivas på sin arbetsplats är viktigt för att medarbetarna ska vilja komma dit. Enligt er grafiska profil hjälper våra arkitekter och inredare er att skapa en trivsam arbetsplats.
Workshops/utbildningar
Behöver din personal kompetensutveckling inom något område för marketing? Vill företaget lära er mer om hur AI kommer påverka er bransch? Vi ordnar workshops och utbildningar inom alla branscher.
Storytelling
Genom videos, podcasts, böcker och andra medier jobbar vi med storytelling, för att på ett äkta sätt nå ut med kunskap och inspiration.
Kampen om kompetensen blir starkare. Vilka berättelser attraherar, motiverar och behåller era medarbetare?
Den yngre generationen ställer andra krav på mål och värderingar i arbetslivet. Vilket syfte har din organisation – och hur förmedlar ni er vision?
Förändring inte längre undantag, alla branscher förändras. Hur kan kommunikationen hjälpa medarbetarna att inte bara acceptera utan även välkomna förändring?
I en mer komplex omvärld krävs en sammanhållen varumärkesbild. Vad kommuniceras internt – och hur väl stämmer det med de externa budskapen?
VARFÖR INTERNKOMMUNIKATION ÄR SÅ VIKTIGT
STORYTELLING SOM KRAFTFULLT VERKTYG
HUR VI ANVÄNDER STORYTELLING SOM INTERN KOMMUNIKATION
01
Genom att berätta om företagets ursprung, dess grundläggande värderingar och hur det har utvecklats över tiden kan medarbetare bättre förstå och ansluta sig till företagets identitet och kultur.
02
Kommunicera strategiska budskap. Genom att använda storytelling kan företagsledningen effektivt kommunicera strategiska mål, visioner och prioriteringar till medarbetare på ett sätt som är lätt att förstå och relatera till.
We would not be who we are without our eco-friendly design, which is at the core of our strategy. We are constantly working to improve our offerings and expand upon our capabilities when it comes to design and production. Get in touch to learn more.
03
Att skapa förståelse och engagemang för förändring.
Förändring är en naturlig del av företagslivet, och storytelling kan användas för att förklara varför förändring är nödvändig, vilka förväntade resultat som förväntas och hur medarbetare kan bidra till att genomföra förändringen.
Our customers deserve the highest level of support, and we work tirelessly to maintain those standards. When you choose to work with our team, know that you are consistently choosing quality and excellence. Customer service is at the heart of everything that we do.
04
Att bygga gemenskap och samarbete. Genom att dela berättelser om framgångar, utmaningar och lärdomar kan medarbetare känna en starkare gemenskap och förstå hur deras arbete bidrar till företagets övergripande framgång.
05
För att underlätta kunskapsöverföring. Äldre medarbetare kan dela sin erfarenhet och expertis genom berättelser, vilket underlättar kunskapsöverföring och bidrar till kompetensutveckling inom organisationen.
06
Att förbättra kommunikationen: Genom att använda storytelling kan komplex information göras mer tillgänglig och begriplig för alla medarbetare, vilket förbättrar kommunikationen och främjar en öppen och transparent företagskultur.
För vem passar tjänsten?
För dig som driver ett företag med fler än 50 anställda, eller för dig som vill lägga tiden på annat än detaljplanering. Du är förmodligen marknadschef, HR-chef, VD, kommunikationschef som behöver en erfaren partner att bolla med eller lägga över hela projekt på.
Vad kostar det?
Vi estimerar en tid utifrån brief och sätter ett fast pris som alla känner sig nöjda med. Nedan är våra timpriser.
Produktionsledare (som koordinerar och administrerar)
800 kr/h
Projektledare (övergripande ansvar på en mer strategisk nivå)
950 kr/h
Strateg (som sätter konceptet)
1050 kr/h