top of page
Affärs plan

VARUMÄRKES-
STRATEGI

ANALYS

Vi gör en gemensam analys för att skapa förståelse för vem er målgrupp är, deras behov, preferenser och beteenden.
Sedan analyserar vi konkurrenterna för att förstå deras styrkor och svagheter samt hur er varumärke kan sticka ut.

Tittar på aktiemarknaden
Kroppskräm

VARUMÄRKES-
IDENTITET

Vi definierar tillsammans företagets vision (framtidsmål) och mission (dagligt syfte) och fastställer kärnvärderingarna som styr företagets kultur och beslut.

Sedan utvecklar vi en tydlig positioneringsstrategi som beskriver hur er varumärke skiljer sig från konkurrenterna och hur just ert värde kan byggas via identiteten.

VARUMÄRKES-BUDSKAP

Vi skapar en kort och minnesvärd tagline/slogan som sammanfattar varumärkets essens.
Huvudbudskap utvecklas som ska kommuniceras till målgruppen och slutligen arbetar vi med storytelling för att skapa en berättelse kring varumärket som engagerar och relaterar till målgruppen.

Älskar spannmål
Webbproduktion

VISUELL IDENTITET

En visuell identitet består av följande beståndsdelar:

 

Logotyp, grafisk profil, grafiska element.

Vi ser till att designa en unik och igenkännbar logotyp och välj färger som representerar varumärkets personlighet och värderingar.Typsnittet ska passa varumärkets ton och stil och slutligen tar vi fram de grafiska element som stödjer den visuella identiteten.

IMPLEMENTERING & KOMMUNIKATION

Vi tar fram Brand guidelines för att utveckla en omfattande varumärkesmanual som beskriver hur varumärket ska användas i alla medier. 

Detta används såväl för att utbilda medarbetarna om varumärket och dess värderingar för att säkerställa konsekvent kommunikation internt. Det används också för extern kommunikation där vi hjälper till att planera och genomföra marknadsföringskampanjer som kommunicerar varumärkets budskap till målgruppen.

Konferens

Erfarna specialister

Undvik misstag och fallgropar genom att jobba med de bästa i branschen

Fast pris

Betala ett fast pris utan tillägg eller överraskningar

Resultat

Maximera ditt företag genom mätbara resultat

Lägg tid på annat

Lägg resurser på rätt saker och maxa ert värde

VARFÖR VARUMÄRKESSTRATEGI ÄR RÄTT FÖR DIG

bottom of page